Malajsie V - Cameron Highlands a zpátky do Kuala Lumpur

21:28 10 Comments

Po relaxu v tropickém ráji nás před návratem domů čekala ještě poslední poznávací zastávka, jedno z nejnavštěvovanějších míst v Malajsii - kopcovitá zemědělská oblast Cameron Highlands slavná hlavně díky čajovým plantážím.

Vysočině Cameron Highlands se často přezdívá zelené plíce Malajsie. Po všech těch dnech ve vedru a vlhku bylo opravdu příjemné se trošku ochladit a nadýchat čerstvějšího vzduchu! Nachází se zde jeden z nejstarších pralesů, Mossy Forest. Své jméno získal, jak jinak, než díky mechu, který pokrývá místní stromy a odlišuje prales od ostatních v Malajsii. Jelikož se prales nachází na vrcholu nejvyšší hory oblasti, při troše štěstí vás čeká i krásný výhled. Většinu času však budete, tak jako my, pohlceni v mracích. Přesto se mi tam moc líbilo, zhruba takhle nějak jsem si prales vždycky představovala!

S ubytováním v jedné z hlavních oblastí - městečku Tanah Rata nebo Brinchang - není problém, všude se nachází převážně jen hotely, hostely, guesthousy a další ubytovací kapacity. My jsme zvolili airbnb, konkrétně tady u Charen, které strašně moc doporučuji! Za pokoj v krásném a skvěle vybaveném bytě hned u levné prádelny (která mně zachránila život, ale to je příběh nevhodný k publikování, haha), jsme zaplatili opravdu málo a navíc nám hostitelky dcera předvedla tradiční čínskou ceremonii pití čaje a dozvěděli jsme se i mnoho zajímavostí o čaji a zvycích s ním spojených.

Samo o sobě nemá město Tanah Rata moc co nabídnout, tak jsme si na další den zaplatili celodenní tour po hlavních lákadlech oblasti. Kromě čajových plantáží, které jsou opravdu úžasné, a továrny na výrobu čaje se jedná o již zmiňovaný prales, motýlí farmu, muzeum historie, čínský chrám a jahodovou farmu. Cameron Highlands je zemědělská oblast plná skleníků a foliovníků se zeleninou, ale na jahody jsou tu opravdu hrdí a je z nich obrovské turistické lákadlo. Bohužel, holky z Čech zrovna jahody neoslní.. ale ty plantáže, tojo. To je něco! Místní čaj je tak oblíbený, že se ani nevyváží do světa (snad jen do sousedního Singapuru), protože veškerou produkci spotřebují místní. Já nejsem čajová, já jsem kafová, ale jeden černý čaj s mangem jsem si taky přivezla, protože je vážně výborný!

Do Cameron Highlands jsme jeli minibusem zhruba 6 hodin a po dvou nocích ještě 4 hodiny v autobuse do Kuala Lumpur. Začátek cesty jsou poměrně ostré serpentiny, ale moc se mi líbí, jak to na úzké silnici řeší velký autobus - když jede do zatáčky, tak troubí, aby o něm případné protijedoucí auto vědělo. Druhá část pak klasicky po dálnici lemované palmovými plantážemi..

Protože let zpět do Evropy jsme měli až o půlnoci, ještě jsme využili posledního dne k návštěvě pár míst v Kuala Lumpur, které jsme poprvé nestihli. Hlavně doporučuji Chow Kit Market, jestli chcete nakoupit opravdu levně ovoce či zeleninu (ovoce tvořilo zhruba polovinu mého příručního zavazadla na cestu zpět) a celkově máte rádi atmosféru tržišť, kde jdete, ochutnáváte, čucháte..

Na úplný závěr jsme si vychutnali pomalu klesající sluníčko nad městěm, na které je výhled z nejkrásnějšího (podle mě) čínského chrámu v Malajsii Thean Hou Temple. Pak už nás čekala jen cesta na letiště (a bylo příjemné zjistit, že místo express vlaku za 260 Kč se dá jet jen autobusem za 55 Kč!), poslední jídlo a nákup, abychom se zbavili drobných, a pak asi 16 hodin cesty.

Můj let nesměřoval přímo domů, ale do Londýna, kde na mě čekala kamarádka. Bohužel počasí nám moc nepřálo a už vůbec nepřálo fotkám. Tenhle můj měsíční výlet byl opravdu úžasný a jsem ráda, že jsem se rozhodla jen o tom nemluvit a jet. Sice jsem to pak odležela s antibiotikama (a málem nejela do Norska) a můj organismus se z toho možná hrabe ještě teď, ale stálo to za to. Moc.

10 komentářů

Siren
21. září 2017 17:52 delete

Tak tohle je naprostá nádhera. Tam musí chtít snad každý, ta příroda je překrásná.

Part of Nicol
21. září 2017 20:30 delete

Super článok a mega fotky :)
partofnicol.blogspot.sk

25. září 2017 22:37 delete

Máš můj obdiv, že jsi se vydala do takové neobvyklé země. Článek se mi moc líbí a aspoň jsem se o tomto místě dozvěděla nové poznatky. Moc hezky sepsáno a nafoceno :)
Inspiration by Linda

Diana
26. září 2017 11:09 delete

Jo, Malajsie a Cameron Highlands si taky získali mé srdce :)

26. září 2017 18:26 delete

Taky jsme tam potkali nejvíc turistů ze všech míst, která jsme v Malajsii navštívili. Ale krásu místa to nesnižuje :)

26. září 2017 18:27 delete

Moc děkuji, tvůj komentář mě moc potěšil ♥ Vždycky je bezva, když někdo ocení naši práci, i když jde "jen" o psaní blogu :)

26. září 2017 18:28 delete

Moje celá Malajsie ♥

avatar
30. května 2018 5:52 delete Tento komentář byl odstraněn autorem.
30. května 2018 5:55 delete

Cameron Highlands je pro mě jedno z nejkrásnějších míst, které jsem kdy navštívila. Já jsem teda čajová, takže to bylo něco pro mě a po místním čaji jsem se mohla utlouct. :)
S tima jahodama je to fakt. Nás tam místní furt nabádali, ať jdeme na jahodovou farmu si nasbírat jahody, že to je super zážitek. To mě docela pobavilo. :D
Jinak já jsem v Tanah Rata ještě kromě čajových plantáží ocenila těch spoustu jungle trails, kterými byly protkány okolní hory. :)

Jinak moc chválím fotky, jsou nádherný!